index

 

Dysponuje hamownią przenośną duńskej firmy Dynomet.

 

Hamownia umożliwia pomiar mocy i momentu obrotowego, przyśpieszenia dowolnej prędkości (na przykład od 0 do 100kmh lub od 60 do 120kmh lub kazda inna wartość), czasu i prędkości na 1/4 mili, elastycznosci, drogi hamowania, przekłamań licznika.

 

Hamownia przenośna działa na zasadzie podobnej do stacjonarnej hamowni obciążeniowej z tą różnicą, że pomiar auta odbywa się w naturalnych warunkach na drodze a nie w warunkach zasymulowanych na rolkach.

 

Podobnie jak w przypadku hamowni obciążeniowej: rozpędzamy auto na badanym biegu w ustalonym zakresie obrotów, następnie wysprzeglamy/wyrzucamy na luz i mierzone są opory toczenia - z tą różnicą, że sensor odczytujący 60 impulsów na obrót koła jest zamontowany na aucie a nie przy rolkach hamowni stacjonarnej.

 

W związku z taką zasadą działania urządzenie charakteryzuje się wysoką dokładnością. Do wykonania poprawnego pomiaru należy znać dokładną wagę pojazdu, przełożenia skrzyni (można to wyznaczyć na drodze), rozmiar opon. Należy również wprowadzić temperaturę powietrza i ciśnienie atmosferyczne aby podany wynik przekalkulowany z normą DIN obowiązującą w Europie